اروپا در فکر ذخیره گاز برای زمستان

اتحادیه اروپا برای تامین گاز زمستان عجله دارد و به گفته مقامات انبارهای زیرزمینی این بلوک اکنون به میزان ۷۶ درصد پر شده اند.

به گزارش تحریریه، موسسه «ریستاد انرژی» (Rystad Energy) اعلام کرد که اتحادیه اروپا ممکن است تاسیسات زیرزمینی گاز طبیعی خود را زودتر از موعد مقرر پر کند.

طبق گزارش مشاوران مستقر در نروژ، ذخایر گاز اروپا تا ۲۵ ژوئن حدود ۷۶ درصد پر بود، در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد بود.

«لو مینگ پانگ» تحلیلگر ارشد در ریستاد اظهار داشت: با در نظر گرفتن تقاضای تاریخی و با فرض سناریوهای مختلف عرضه، تأسیسات ذخیره‌سازی حتی ممکن است قبل از زمستان امسال پر شوند و در نتیجه جریان کنونی گاز به جای دیگری منحرف شود».

وی افزود که اتحادیه اروپا به احتمال زیاد قبل از ضرب الاجل اول نوامبر به هدف ذخیره سازی ۹۰ درصدی گاز خود خواهد رسید.

اروپا در فکر ذخیره گاز برای زمستان

این بلوک در سال گذشته پس از کاهش واردات از روسیه به منطقه در بحبوحه تحریم های گسترده اعمال شده توسط کشورهای غربی به دلیل درگیری در اوکراین، اهداف جدید را در زمینه ذخیره تعیین کرد. پس از اینکه خط لوله نورد استریم که گاز روسیه را به اروپا انتقال می داد در اثر خرابکاری احتمالی توسط بازیگران ناشناس نابود شد، ذخایر این بلوک بیشتر کاهش یافت.

به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا ذخیره سازی را از ابتدای سال آغاز کرد، اما به دلیل تقاضای بالای مصرف کنندگان صنعتی، اخیرا جریان گاز کاهش یافته است. با این حال، در اوایل ژوئن، سایت های ذخیره سازی گاز اروپا ۴۸ درصد بالاتر از میانگین ده ساله آن دوره پر بودند.

در همین حال، قیمت گاز طبیعی در طول ماه ژوئن در حال افزایش بوده است که به صورت عمده به دلیل ترس از هوای گرم در شمال اروپا و قطعی تولید غیرمنتظره در نروژ ناشی شده است که تقاضا برای گاز طبیعی مایع (LNG) را افزایش می دهد.

به گفته ریستاد انرژی، با تمدید تعمیرات مداوم در میدان گاز طبیعی Oseberg نروژ تا ۵ ژوئیه، قیمت گاز طبیعی از ابتدای ماه تاکنون حدود ۳۸ درصد افزایش یافته است.

پایان/

۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 26306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =